söndag 20 maj 2007

Utötripp


Och i morgon är det jobb igen. Fast helgen har varit rätt ok faktiskt. Jag har oljat in min trall på balkongen och varit på Utöutflykt med U. Vi hyrde cyklar och vädret var tipptopp. Vi satte oss vid havet och packade upp lunchen. Det började blåsa upp och blev ganska kallt så efter ett tag cyklade vi vidare. Då var det regn i luften och när vi kom till cykeluthyrningen började det på allvar. Vi fikade på Dannes café och satt där ett bra tag och väntade på att ovädret skulle avta. Fast det gjorde inte det.

Rätt mycket trafik med både cyklar, bilar och en hel del flakmoppar.

Det var en fin utflykt i alla fall och det var så vackert! Jag kände igen namnen på husen och platserna, har läst om både Skärgårdsstiftelsen och själva Utö eftersom jag håller på att ordna och förteckna delar av stiftelsens arkiv.

Jag köpte en grodprins i en butik vid Världshuset. Han sitter och tittar på mig från bokhyllan. =)

/K

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt!
Men vågar du kyssa grodprinsen, eller har du redan hittat honom?

;)

KarinC sa...

Ja jag vet inte riktigt...

;)