torsdag 17 maj 2007

På väg mot äventyret


Jag försöker. Hela tiden. Göra så gott jag kan. Jag tänker leva mitt liv, fullt ut med allt vad det innebär, för mig.

Jag lever mina värderingar. Med självrespekt och respekt för andra människor. Jag är transparant, ärlig och står för den jag är.

Om jag respekterar mig själv, respekterar jag även andra. Så är det för mig. Det tror jag på.

Allting börjar med mig själv. Jag skapar min verklighet. Det är jag som bestämmer hur jag ska leva mitt liv, ingen annan.

Jag får påminna mig själv för ibland faller jag ner, in i gamla spår där jag i värsta fall utplånar mig själv, min personlighet. Jag vill inte dit. Jag ska inte dit. Jag är min egen i allra högsta grad. Och jag är precis där jag vill vara.

Jag är stark och jag lever mitt liv i närvaro, medvetenhet och respekt.

Jag håller rätt kurs, jag kommer kanske falla eller våga ta språnget men jag är på väg. På väg mot stora äventyr.

/KarinC

Inga kommentarer: