fredag 18 maj 2007

Regnbågsmeditation













Började dagen med djupmeditation. Har varit igång hela dagen efter det och fått massor gjort. Jag satt upp och visualiserade regnbågens färger i form av olika föremål, frukter eller vad det nu kan vara. Jag har gått en kurs i meditation och ska gå igen om några veckor.

"Det är en teknik som är en kombination av avslappning, meditation och kreativ visualisering. tekniken låter utövaren ta kontroll över tankar och medvetande och därigenom frigöra hittills inte utnyttjade mentala resurser. Metoden riktar sig mot hjärnans Alfa-vågor."

Inte vet jag egentligen så mycket om det där rent tekniska, vad som händer i hjärnan men det är effektivt, fast jag får ta och öva mer för det är svårt att hålla en färg i huvudet. Mina tankar glider gärna iväg och ett tag somande jag fast jag satt upp. Men som sagt... djup meditation.... ;) Funkar Zzzz...

Färgmeditation

1. Andas in en färg i tur och ordning
2. Be om en bild och stanna i den. Gärna en naturbild
3. Visualisera att du på dig sjäv med vatten uppifrån och att vattnet avdunstar och går ända ner i rötterna
4. Andas in en färg i taget men denna gång från andra hållet


RÖTT - FYSISK AKTIVITET
ORANGE - KÄNSLOR
GULT - MENTAL AKTIVITET
GRÖNT - FRID
BLÅTT - KÄRLEK
INDIGO - LIVSMÅL, MENING
VIOLETT - HARMONI


Här kan du läsa mer om regnbågen



/K

Inga kommentarer: