torsdag 3 maj 2007

Tålamod... och så lite sång


Nu har jag börjat med ett nytt arkivprojekt på jobbet så idag har tiden bara sprungit iväg. Och så plötsligt var klockan fem och det var bara jag kvar på arkivet. Min plupp var ensam på anslagstavlan... Lite nervös blev jag allt, eftersom arkivet haft påhälsning av någon/några som klottrat på väggar och vandaliserat lyftkranen på byggarbetsplatsen utanför. Känns inte så kul att vara ensam kvar då och ansvara för att allt ska låsas och larmas på rätt sätt. Fast jag har gjort det förr och då gick det ju bra.

Nu var jag lite stressad, kom iväg för sent och hade desutom bråttom till en meditationskurs på söder klockan halv sex.

Nu började larmet strula och det tog tid att få det rätt. Klockan tickade iväg och den var väl närmare halv sex när jag gick uppför backen till pendeln. Ringde min sjukgymnast för att meddela att jag nog skulle bli sen. Inget svar. På stationsperrongen ringde jag Eniro.se och svamlade fram namnet på sjukgymanstikkliniken. 2 minuter kvar innan tåget gick. Satt och pratade med telefonisten och DÄR gick tåget!

Jaha, inte mycket att göra annat än att vänta ytterligare 15 minuter på nästa tåg till Stockholm. Klockan var strax över sex när jag var inne på stationen och då var det ju bara 30 minuter kvar på meditationen och innan jag hann dit så skulle klockan vara typ 18.15.

Lika bra att strunta i det för den här gången. Lite irriterande var det och dåligt planerat av mig. Men jag hann i tid till kören i alla fall. Käkade sushi innan, precis lagom.

Sista övningen för den här terminen, känns lite trist men jag kommer ju tillbaka! =) Hämtade ytterligare 10 cd-isar som jag tänkte försöka kränga i sommar. Jag har en intressent till på jobbet som ville lysssna på skivan.

I morgon är det fredag. IGEN! Härligt!

/K

Inga kommentarer: