fredag 18 maj 2007

Take a stand


"ALLA PÅVERKAS
- av homofobi,
av främlingsfientlighet-
och av respekt.
Vad väljer du?"

"17 maj är Internationella dagen mot homofobi. Vi vill visa att alla påverkas av de attityder som finns, oavsett om du hör till en utsatt grupp eller ej, Vi tänker säga ifrån - Vad säger du?"


Idag har jag manifesterat på Sergels Torg, mot homofobi och hatbrott.

Jag gick förbi när jag skulle träffa J för en fika men jag minns att jag sett något om det i en tidning och att jag tänkte att det är ett sätt att visa var jag står. Jag tycker det är en bra sak att visa sitt stöd för.

Mot homofobi och för mänskliga rättigheter oavsett var du kommer ifrån, vilken hudfärg du har, om du är kvinna eller man eller vilken sexuell läggning du har så har du rätt att bli accepterad och respekterad för den du är.

-->lite mer info här<--

OBS! Artikeln är från 2006 men det ger i alla fall lite bakgrundsinformation.


/K

Inga kommentarer: