onsdag 23 maj 2007

Totaly lost-måndag


Jag måste bara berätta! Måndagen började lugnt, jag jobbade på, höll på med mitt. Beställde maten på förmiddagen tills en kollega kom förbi mitt rum och undrade om jag också skulle gå den där kursen. Och det skulle jag ju, fast it just slipt my mind! Det dråpliga var att jag hade lappen om kursen på anslagstavlan och läste igenom den. Såg datumet men reflekterade inte närmare över det. Lite disträ sådär. Men såhär - jag hade inte skrivit in det i någon av mina almenackor och det som inte står där.... finns inte!

Kursen började 13.00 inne i stan på Kungsholmen så helt plötsligt blev det bråttom med lunchen jag beställt. Som tur är så brukar maten komma någon gång mellan klockan 11.00-11.30 så jag och miss M gick ner tillsammans. Vi tog matvagnen, körde upp den i hissen och jag pluggade in kontakten och värmen. Jag öppnade dörren och den är tom! Vagnen är tom! Snopet!

Åh jösses vad vi skrattade. Miss M sa att "Ja men du såg ju så säker ut det såg ut som du visste vad du gjorde." Ja och det gjorde jag ju, bara det att jag var lite snabb. Så, vi fick åka ner med vagnen igen. precis när vi kom ner så kom maten i en låda och så gjorde vi om samma procedur igen, fast utan vagn.

Jag fick min mat och tog pendeln in till centralen där jag tog buss 69 till Kungsholmen. Mina kollegor hade åkt tidigare men eftersom jag beställt mat och skulle äta lunch åkte jag ensam.

Användbar kurs med egentligen självklara saker om e-postprogrammet vi har. Men det var nyttigt i alla fall.

Jag är en öppen person och har lätt att ta kontakt med människor jag inte känner. Under pausen när jag stod i kaffekön var det en kvinna före som inte hade pengar så det räckte, det fattades 1 krona. Då gav jag henne en krona och sa:

"Här, ta den. Klart du ska ha kaffe".

Sen satte jag mig ner och pratade med henne. Det var trevligt och roligt att träffa nya människor.

/K

Inga kommentarer: