söndag 13 maj 2007

Nu bojkottar jag....


EUROVISION SONG KONTEST!

Detta spektakel, denna mischmasch med dålig öststatsmusik (med några undantag). Och med risk för att låta fördomsfull och småsint...detta kompisröstande står mig upp i halsen!

Det är inte musiken som är det viktigast. Det är politik och det är det som kopmisröstande handlar om. Det är tråkigt och förutsägbart.

Att The Ark kom på 18:e plats... jag fattar inte. Eller jo, kåmpizröstande. Det var i alla fall inget som de gjorde, de var BRA med närvaro på scenen och en bra show. Tyvärr försvann det eftersom det drunknade i all övrig skit som spelades...

Ameh hallå liksom! Ukraina!? Okej att det var helt hysteriskt, overkigt och därför höög fnissvarning på det men musik??

Naej. Dä va de inte!

Röstningen var förutsägbar och jag somnade faktiskt. Det enda som egentligen var kul med festivalen var Luuks bitska kommentarer.

Om Ukraina - "Iprenmannen möter Dame Edna" En inte helt fel iakttagelse. Haha!

Fast jag måste också säga i sammanhanget att vinnaren Serbiens Marija Serifovic 'Molitva' var en värdig vinnare. Den var bra och en sån härlig kontrast till allt det andra nakna, porriga och med sexanspelningar hit och dit. Hon stod där rakt upp och ner och sjöng väldigt väldigt bra. Dessutom var hon fullt påklädd och bara det är ju ovanligt numera.

I tidningarna skrivs det eller på Aftonbladet (nätet) att Eurovision nu är död. "Praktfisko trots att Sverige skickat sitt allra bästa band"

Jag tycker att öststaterna får ha sin egen tävling.. eller ja jo det har de ju nu. Det var ju bara öststater som kom till final, förutom Turkiet då. Utslagna: Finland, Sverige, Irland, England, Grekland mfl. De övriga nordiska länderna blev utslagna redan i semifinalen.

Jag säger inte att alla de utslagna låtarna var bra. Jag menar att England inte kom bland de 10 bästa var väntat. Fjantig reklam för flygplan a la tönerier med flygvärdinnor, Irland - nervöst framträdande och sjöng hon inte lite falskt? visserligen gillar jag irlänsk musik men.... ja. Nej.

Hur som helst så funkar det inte längre och det är det jag vill komma fram till. Det är inte roligt längre helt enkelt.

/K

Inga kommentarer: