söndag 27 maj 2007

Bredbandstelefonhelvete!


Jag H A T A R Bredbandsbolaget!

Jag rekomenderar inte telefoni via bredbandet. Det har inte varit annat än problem. Nu i helgen har jag varken kunnat ringa, ta emot samtal eller titta på tv (eftersom den ju också är kopplad till bredbandet via Bredbandsbolaget. Nu - söndag kväll fungerar fortfarande ingenting. Jag är så jävla trött på eländet att jag är såå nära att slänga ut doshelvetet från balkongen! Jag börjar se rött och grannarna har hört mig morra och skrika i ren frustration.

Alltså jag fattar inte... förra gången som telefonen la av var när jag pratade med min bror, och så mitt i telefonsamtalet så la telefonhelvetet av. Den dog. Ingen ton. Ingen bror, ingenting. Det resulterade i att jag var tvungen att ringa upp honom från mobilen vilket resulterade i en rätt hög mobilräkning. Jag var tvungen att byta telefontid med min coach efersom jag inte kunde ringa från min telefon.

Hela systemet är nyckfullt och anordningen är inte den bästa heller och det är kanske det som är den svaga länken. Uttaget är ovanför ytterdörren och sladden hänger ovanför hatthyllan och går ner i dosan. Någonstans där på vägen är tv:n och Viasat inkopplat. Det räcker med att komma åt sladden, nudda den för att det ska bli något vajsing. I moderna lägenheter där det från början är tänkt att allt ska vara koplat till bredbandet, där kanske det funkar eftersom det oftast finns en separat hylla för bredbandsdosan. Men jag har inte det.

Det är för mycket. Jag vill ha fast telefoni igen, inte något instabilt jäkla bredbandsbolagsskit!

/K

Inga kommentarer: