fredag 24 juli 2009

Skärgårdstur och retur


Varje sommar brukar jag och mina föräldrar åka ångbåt till Vaxholm, det har blivit lite av en tradition och en väldigt trevlig sådan. :)

Det var en fin tur och vädret var soligt. Vi satt utmed ena långsidan och tittade på båtarna och de lyxiga husen längs med Djurgården, Lidingö och Värmdölandet. Det var underbart att bara sitta där och njuta av solen i ansiktet och småprata om det vi såg. Sv är gammal sjöman och seglare så han kan alla båtar och färjor vid namn och båttyp.

Klockan 20.00 var det dags för mat och det var lagom eftersom det började bli något kyligare ute och jag var hungrig. Stekt strömming med färskpotatis blev det och "Kaptens Bengts vaniljglass" med punsch till efterrätt. Sv. och jag avslutade med en Irish Coffée som jag tyckte smakade sådär eftersom de glömt farinsockret. Men det kom jag inte på förrän den var urdrucken och då var det ju för sent att säga något om saken. :)

/K

Inga kommentarer: