fredag 31 juli 2009

Happy Happy Pride!

Jag var i Pride Park för första gången igår. Det var ju schlagerkväll! :) Hälsade på mina f.d kollegor som hade ett tält där. Jätteroligt att träffa dem igen. Jag träffade andra vänner också, en person hade jag inte sett på flera år.

Många tält, underhållning och just musik. Babsan hoppade bungyjump i full mundering dvs. glittrig långklänning och rosa peruk. Att han/hon vågade förstår inte jag men som någon påpekade så såg det ut som det inte var första gången. :)

Här kan du kolla vad som hände under torsdagskvällen:

http://www.stockholmpride.org


Det blev en hel del champagne - för mycket champagne....

Det var länge sen jag blev så full och det var inte särskilt kul speciellt inte efteråt.

Men innan dess var det roligt.

Pratade med Polisen om volontärverksamheten de har som lät intressant så det ska jag kolla upp tänkte jag.

Jag skänkte lite pengar till ett Pride community i Turkiet där homosexuella varje dag lever med förföljelser och trakasserier enbart av den anledningen att de är gay. Det är inte bara glitter och glamour, många hbt-personer världen över lever varje dag med det.



"2008, då Stockholm Pride stod värdar för Europride, skänkte vi 5000 euro till Warszawa Pride för att de skulle ha möjlighet att genomföra en filmfestival. Den var ett viktigt avstamp inför satsningen på deras eget värdskap för Europride under 2010. Då görs en första inbrytning för en stor internationell pridefestival i det forna Östeuropa där situationen på många ställen fortfarande är mycket svår för HBT-personer.

Stockholm Pride har beslutat att årets insamling under 2009 också skall syfta till att stödja Warszawa Pride inför Europride 2010."


Utdrag ur Prides Solidaritetsfond. Se länk: http://www.stockholmpride.org/Om/Solidaritet/


/K

Inga kommentarer: