torsdag 23 juli 2009

Not - On Hold

Jag har jättemycket aktiviteter på gång och träffar vänner än hit än dit och det är verkligen jätteroligt. För några inlägg sen skrev jag att livet var "On Hold" - och på ett sätt är det så, på jobbfronten där det inte rör mycket på sig. Jag har fått två avslag på jobb som jag sökt. Trist.


Det är det andra - Män. Där är det inte "On Hold" och helt plötsligt är jag uppvaktad. Okej, jag finns på dejtingsajter så egentligen är det inte så konstigt.. Men idag fick jag ett sms från en man jag träffade för några veckor sen på ett bröllop. Vi dansade och pratade och attraktionen var omedelbar. Jag känner till honom sen tidigare eftersom han är kompis med mina kusiner men jag har liksom aldrig tänkt på honom på det sättet, därför blev jag något överrumplad.

Jag åkte iväg dagen efter och vi bytte inte telefonnummer för jag tänkte att vi råkar säkert på varann nästa gång det är fest... om något år eller så. Så jag lät det vara. Det som händer det händer....

Jag trodde inte han tänkt på mig men det hade han uppenbarligen. :)


Det som gör mig lätt panikslagen är min rädsla för att såra (eller helt enkelt för att det börjar hända saker och det gör mig skraj).

I och för sig dejtar jag ingen nu även om jag har mejlkontakt med några stycken på nätet. Jag har inte lovat någon någonting så egentligen är det ju lugnt.

Det finns en man också som jag mejlat som jag känner något för men det är nog mer fantasi än verklighet.


Allt blir bra.

Ta det lugnt Karin.


/K

1 kommentar:

Anna sa...

Ta det lugnt, ja!
Men du ibland behöver man bli lite överrumplad.
För att fatta vad det är man har framför sig.