lördag 18 juli 2009

Jazzmelankoli




Jag har så mycket kläder! Jag får inte plats i mina garderober längre! De bågnar och jag kan inte stänga garderobsdörren. Inte slutar jag köpa nytt heller...

Så idag har jag rensat lite för det som ligger längst in i mörkret har jag antagligen inte använt på flera år. Det har blivit massor av aha-upplevelser när jag hittat än det ena än det andra klädesplagget.

Vi har en byteslokal i vår förening. Det är verkligen jättebra och man kan lämna sånt man inte vill ha, både skor, kläder, husgeråd, böcker och möbler. Nu när jag kom dit har de röjt för det var nästan alldeles tomt men jag ställde in mina böcker och hände upp lite kläder på galgarna.

Jag tror att det som inte folk tar själva skjutsas till "Myrorna". Det känns bättre att det används än att slänga det i sopen (om det inte är trasigt förstås).



För att matcha den sentimentala och melankoliska känslan jag har i kroppen idag spelar jag Nils Landgrens "A sentimental Journey".

Vilken jazzkatt han är!

/K

Inga kommentarer: