lördag 18 juli 2009

Life - on hold

Mitt liv känns lite som det är på :"On hold". Jag är orolig, rastlös och lätt uttråkad. Mina vänner har antingen semester och då är de inte i stan eller så jobbar de och har inte tid.

Det är döden att bara gå omkring och dra som jag gör nu. På ett sätt skönt, att det är sommar och varmt ute... men jag sitter ju ändå bara här! Kommer mig inte för att göra någonting alls.


Igår träffade jag i alla fall en släkting från Göteborg och hennes familj. Jag har aldrig träffat henne förr eller jo, vi kom på att vi nog hade träffats på en släktträff någon gång i slutet på 1980-talet. Då var vi båda typ 14 år så vi var väl inte så kontaktsökande med de vi inte kände. Hon berättade att hon känt sig lite utanför eftersom alla vi kusiner kände varann.

Hur som helst känns det som jag fått en ny vän och lite av en syster. Kontakten var omedelbar kände jag. Jätteroligt! Och så har jag blivit bjuden till Göteborg i slutet av augusti. :)


Nästa vecka har jag flera aktiviteter på gång. Jag fick ett ryck och ringde runt till vänner jag inte träffat på länge för att höra om de ville ses där och då men ingen av dem kunde. Däremot bestämde vi oss för att ses nästa vecka. Så jag har en fika och middag inbokad på måndag. Sen ska jag och en annan vän gå på Parkteatern på tisdagskvällen.



/K

Inga kommentarer: