söndag 3 augusti 2008

Semester, äntligen!


Hurra vad skönt! Ledig för ett tag. Jag har jobbat hela juli och sista veckan var jag ensam arkivarie på jobbet. Jag hade ju jobb att göra så det gjorde ju inget. Det v ar rätt skönt faktiskt.

Det kommer bli en hektisk höst så lite vila är inte fel. Det händer en del på jobbfronten också. E. som jobbar som arkivarie/registrator och som är den som kan verksamheten och har jobbat längst som arkivarie, ska sluta och börja nytt jobb. Vad det innebär för oss som projektarkivarier vet jag inte riktigt än.


Men... nu har jag ledigt ! och i morgon åker Mr man och jag till Gotland! =) Yeee!
Vi ska cykla på norra Gotland. Resan är beställd och betald, cyklar är bokade. Tvättat har jag gjort i flera dagar och i dag hämtade jag ryggsäck och reselakan. Höll på att leta mig fördärvad efter lakanen, rafsade ut allt ur garderoben och hittade ingenting mer än gamla kläder jag inte sett på flera år. Ringde Mr man och beklagade mig och så plötsligt kom jag på det enda stället i lägenheten jag inte letat på... och DÄR låg det, reselakanet jag fått av mamma i siden.

Jag laddar upp en bild på en Gotländsk bildsten jag hoppas få se i verkligheten. 2003 skrev jag min magisteruppsats om de gotlänska bildstenarna i Lärbro socken på Gotland.

/K

Inga kommentarer: