torsdag 5 juli 2007

S A B O T A G E



Igåd kväll var jag och U på Grönan... igen. Anledningen var att vi ville titta på hipphoppgubbarna Beastie Boys. Det var mycket folk. Mycket människor som åkte eller som bara hängde, fast en hel del barnfamiljer var där tillsammans med kids, 30-taggare och en och annan övervintrad hipphoppare. ALLA VAR DÄR!

Vi hann med att åka kvasten för 60 kr st innan konserten. Jag var hungrig men alla matställena på Gröna Lund var fulla, i alla fall innan kl 20.00. Så, vi tog en öl i stället. Sen skyndade vi till Stora scenen där det redan var mycket folk. Vi stod ganska långt fram, åt vänster.

Alltså, vilka coola snubbar! Viken energi! Vilket driv! Störtsköna. Störtnördiga. Men coola just därför. De spexade och spelade ut hela sitt register och när några idioter i publiken började slåss slutade de spela och markerade tydligt att sånt där ville de inte veta av. "Take that shit whith you", så började de spela igen men stördes återigen av samma snubbar (utgår ifrån att det var snubbar, jag såg ju inte...), ilsknade de till och sa ifrån igen och hela publiken buade ut neandertalaridioterna. Konserten fortsätter och jag känner igen en del låtar men inte alla. "Sabotage", den där robotlåten vad heter den? "Electric? (INTERGALACTIC heter den) ja DEN i alla fall plus många andra.

U, gammal hipphoppare som han är var helt uppspelt. Vi dansade i takt och hans hand smekte min arm när han inte klappade händerna och tjoade förstås. Jag dansade och skrek nog lika mycket. Roligt var det men idag har jag varit trött men det har funkat rätt bra ändå på jobbet idag.

Ha en skön kväll!
Själv ska jag äta lite smörgås och dricka lite gott rött te framför tv:n.

/K

Inga kommentarer: