torsdag 5 juli 2007

Ernst(mar)drömeri


Jag drömde en sån märklig dröm... och lite läskig...

Jag drömde om Ernst. Jag var hemma och såg på tv, tittade på Ernst hemtrevliga program där han gör om lägenheter till fanantiska hem. Plötsligt tycker jag att omgivningen är väldigt bekant. Jag tittar ut genom fönstret men ser ingenting. Är han här? I samma område jag bor i?

Och så hör jag hans myspysiga röst och inser att han är inne hos grannen, vägg i vägg. De ska göra om där. Här vaknar jag tyvärr så jag vet inte vad som hände, men det var inte särskilt upphetsande på något vis.

Men hallå! Varför drömer jag om honom för?! Jag såg hans program (i verkligheten) för inte så länge sen och ena stunden tyckte jag han verkade väldigt sympatisk för att i andra sekunden tycka att han var pinsam. Speciellt när han skulle baka äppelpizza tillsammans med hon Karin med stora håret ni vet, hon i "Äntligen hemma". Han bakade och emellanåt speedade tv upp farten eller de klippte så plötsligt var den klar. Där mitt emellan någonstans zoomade kameran in Ernst mun och läppar när han sa: att det här är väldigt smaskens och slickade sig om läpparna. Det blev som hack i skivan för de körde det där kanske fyra-fem gånger i ett försök att visa Ernst sensuella charm och karisma antar jag. Om de lyckades vet jag inte, inte för mig i alla fall, jag tyckte mest det var fånigt eftersom det var så utstuderat. Eller så skulle det vara roligt men det var det inte heller. Kanske har det inte så mycket med Ernst att göra, det var ju inte han som stod bakom kameran och grejade med sensuella kameravinklar men i alla fall.... han var ju framför kameran... =)


"Vera, Ellen och Cecilia.... Vera står framför Ellen som står bakom hästen som gnäggar till höger om Cecilia..."

Ett litet nästan-citat från "Fem myror är fler än fyra elefanter". Jag vet inte varför men jag kom bara att tänka på dem... haha!

/K

1 kommentar:

Unknown sa...

Ernst ja, jag förstår din känsla tror jag. Man pendlar mellan att tycka lite tvekande att "ooooh, han är sååå mysig, en riktig mjukisman" eller att ha sånda där lite äckelrysningar utmed ryggraden.
Men när man läser hans töntiga upplevelsebeskrivningar m.m. lutar jag åt hållet att han är nog ganska fjantig:
http://www.flashback.info/showpost.php?p=3109204&postcount=1

hils
//annamamman