torsdag 19 juli 2007

India Arie - tribute


Så stod hon då där med en blomma i håret och svepande kjolar. När hon sjöng rös jag i hela kroppen, kunde knapt förstå att hon stod där framför mig. India Arie - min stora förebild med texter som berättar och musik som läker. Närvarande, ärlig och jag kan se en syster och en nära vän. Genom folkhavet på Skeppsholmen nådde hon fram med sitt budskap, sin andlighet och sin ödmjuka inställning till livet. Rösten vibrerade över Stockholms vatten och hon tog låga toner, höga toner, smeksamt smeksamt.

Det var länge sen en person berörde mig så mycket som hon. Att få höra henne "in real life", det var stort.

För mig är hon en av de stora.

India Arie - I live through your music. You have a soul of an angel.
Thank you. For being you.

/KarinC

1 kommentar:

Unknown sa...

Hey
Jag ser att vi har lyssnar på samma typ av musik! Så jag vill bara att tipas dig om den här nya tjejen Melanie Fiona hennes senaste singel Monday Morning e GRYM! Hela skiva btw.

Melanie Fiona – Monday Morning
http://open.spotify.com/track/1m6veh5YG4KGur6KEVRps6