söndag 17 juni 2007

Knirrknarrigt


Det har varit lite mycket veckan som varit och jag har nog livit mer påverkad än jag trodde. Fysiskt och mentalt. Trevlig utflykt i måndags, missade coachingen men tog igen det på tisdagskvällen. Pratade med Telia eftersom jag beställt nytt basabonemang av dem. fast på brevet jag fick hem stod ett helt nytt telefonnummer och det var ju inte alls vad jag ville ha. Jag vill ha mitt gamla abonemang från Bredbandsbolaget flyttet till Telia. Jag trodde också att Telia skulle sköta kontakten med Bredbandsbolaget för det var den uppgiften jag fick när jag ringde. Men något missförstånd måste det blivit för nu hade jag helt plötsligt beställt ett nytt abonemang samtidigt som jag fortfarande hade kvar det gamla. Fast det där ordnande upp sig och jag har rivit alla gamla papper och de ska skicka nya veckan som kommer som ska stämma.

I tisdags hälsade jag på en kompis som bor här i närheten, det var trevligt men jag gick en hel timme innan jag behövde eftersom jag trodde att coachingen började kl 19.00.


På onsadagen var det bestämt att jag och vänner srån Stadsarkivet skulle ut men det blev inställt, vi tar det efter midsommar i stället.

På jobbet den här veckan har det överlag varit segt segt, jag tycker inte jag kommit någon vart men har börjat med ett nytt arkiv, ett sjukhusarkiv så nu har jag kommit i kontakt med de sekretessbelagda sjukhusjournalerna. Just detta arkiv är krångligt värre och jag är inte den första som gett sig på det. En del av arkivboxarna har gamla signum i flera led eller är omärkta så det går inte att lita på vad som står där. Jag måste titta i kartongerna. En serie har ca 800 volymer så det är en del.

Jag tror det var här någonstans jag fick ont i nacke/skuldra/axel. I arkivet (eller just i denna gång) var det väldigt smalt och 8 hyllor högt. Eftersom gången var så smal kunde jag inte ställa in en stege vilket resulterade i att jag tittade uppåt, uppåt och försökte skriva.

På torstaden hade jag min chef och en annan anstyälld ett möte som jag nog varit lite nervös för men det gick bra. Inget farligt alls men det tog på krafterna mentalt.

Fredagn segade sig fram och jag ville bara hem. Var trött, trött ända in i märgen. U ringde och ville jag skulle komma över men jag visste inte om jag orkade. fast sen åkte jag i alla fall och det blev bra.

På lördagen var jag fortfarande utmattat trött och U blev jättebesviken och ledsen på mig för att jag inte orkade åka till Huvudskär som han ville. Han kunde bara inte förstå att jag behövde ta det lugnt. "Men det är inte alls lång att gå! Först åker vi buss till dalarö, sen är det båt i 2 timmar och så går vi bara kanske 50 meter eller nåt... så kan vi sätta oss och fika och läsa en bok."

Sen visade det sig att han mådde sämre än jag, för han var riktigt förkyld och hos mig har det inte brytit ut. Vi stannade i alla fall hemma och gick och tog med oss filt och bok och lade oss i utkanten av en freesbeebana, trodde vi. Vi trodde vi var i utkanten men de slänger ju de där freesbeena mitt ute i skogen också, det förstod ju inte vi så vi fick flytta på oss när några killa kom och sa till oss att det nog är lite farligt att ligga där eftersom ni ligger mitt på banan.

Okej, sa vi. Tack för att du sa till, vi vill inte få en freesbee i huvudet. Jag hade skämtat om det innan, visste inte att det verkligen kunde bli så.

Vi gick till sjön i närheten och satte oss där. På kvällen gick vi ut igen och grillade. Den här gången gick det bättre, vi kom ihåg att blåsa på elden och vi hade både sax och tändverktyg med oss.

En bit ifrån där vi satt var tre ungpojkar som hade smort in sig med lera eller sand och sen hoppade de i plurret. De skrek och tjoade och var rätt jobbiga men ganska underhållande. Just det stället verkade vara populärt för när den ena gruppen gick så kom nästa. Om de alla kände varann vet jag inte men det var 2 hundar där som var rätt underhållande att titta på - Sixten och Nero hette de. Husse kastade pinne i vattnet och Sixten var alltid först i. Om och om igen. Hundarna lekte med varann i dammet och som det dammade, ungefär som i en serietidning. Ni vet när två vad-det-nu-än-är bråkar, då blir det ett sånt där moln.

God öl och god mat. Fast det var synd om U, han snorade och varje gång han snöt sig sa han "Mmm".

Idag har jag varit hemma hoss kattan och hon och jag har ju våra "Opps and downs". =)

Telefonen har bråkat igen, den funkade säkert inte under hela dagen igår och fram till eftermiddagen idag. Och så helt plötsligt ... så funkar det. Fattar alsrig hur eller om det år något jag gör, eller inte gör. Det ska i alla fall bli hur skönt som helst att få en fungerade telefon i förhoppningsvis mitten av juli.

Okej, nu har jag skrivit hur mycket som helst och inte särskilt strukturerat, snyggt eller what ever.

Men skit samma.

Nu ska jag läsa lite bok och sen lägga mig i lagom tid.

I morgon är det ny vecka, och snart är det midsommar.

/K

Inga kommentarer: