onsdag 6 juni 2007

Idag(tisdag)har jag


...sprungit/lunkat Vårruset för första gången! Och det var kulkulkuul! Jag var tillsammans med några stycken av mina arbetskamrater från arkivet. Vädret var strålande, kunde inte bli bättre! Naturen skön och människorna glada. Och jag känner mig nöjd, glad och stolt över mig själv. Att jag gjorde det, även om jag inte hade världens tempo. Vi hade tänkt att hamna i åtminstone "Lunka-gruppen" men missade starten och hamade i "Strosa-gruppen tillsammans med barnvagnar, gångstavar och en och annan rullstol. Men vi gick raskt om dem och 5 km kändes flygande lätt och jag fick en tid på ca 40 minuter. Så nu sitter jag här framför datorn och samtidigt som jag skriver tittar jag på min fina medlaj som jag hängt upp på väggen.

U var med som åskådare och väskvakt. I stället för att bara vakta min väska blev det så att han fick ansvara för resterande av gängets värdesaker.

Det var rätt häftigt att springa i mål, jo jag sprang faktiskt de sista 100 metrarna och efter målgången fick man en Konsumpåse och i den fick vi plocka på oss massor av saker, sponsormat och annat. Strumpor från Folksam, en kexchoklad, Festis, toapapper, en banan, sportdryck mm mm.

Vi träffades allihopa efteråt och picknickade ihop. Väldigt trevligt. U var med på ett hörn också.

Inga kommentarer: