fredag 29 oktober 2010

Arkivariehets

Nu har jag bott i bynn en vecka och jobbat lika länge. På måndag börjar det riktiga allvaret då jag är ensam arkivarie och ansvarig på ett helt annat sätt än jag någonsin varit tidigare. Det har varit helt galet här, jag har börjat tidigt och jobbat sent varje kväll.

Klockan 07.20 tar jag skolbussen in till staden, från busstationen är det gångavstånd till arbetet. Jag har träffat mycket folk och lärt mig både bokföra och göra hemsida. Jag har varit sekreterare på arkivmöte med medlemsarkiven och ett styrelsemöte. Jag ska skriva och betala in rekvisitioner, fakturor, bokföra, fixa hemsida samt vara systemadministratör för ett arkivförteckningsprogram. Dessutom ska jag hinna med att fixa inför "Arkivens Dag" som är om 2 veckor och stötta våra 20 medlemsarkiv.

Det är så sjukt mycket och mitt huvud är fullt av information till bredden. Det är mycket att hålla reda på och jag undrar om jag tagit mig vatten över huvudet... Klarar jag av det här?

Utöver allt det administrativa arbetet så ska jag vara arkivarie också... men det ska nog gå bra! :)

/KarinC

1 kommentar:

Rebeccas.se sa...

You can do it! Låter väldigt intressant! :)