söndag 3 oktober 2010

Flytttankar


Jag har bott i Stockholm och i samma lägenhet söder om söder i 17 år. Det är en lång tid. Jag har trivts bra men har känt ett bra tag att jag är mätt på Stockholm. Och nu är det alltså dags. Att flytta. Från stan till landet.

Den 23-24 oktober går flyttlasset till Småland. Jag har fått fast jobb som länsarkivarie och börjar arbeta 25 oktober.

Det gick snabbt, veckan efter L och jag var i Nice var jag på intervju. Det var 15 sökande allt som allt till tjänsten och vi var fyra som kom på intervju. Jag tyckte själv inte att det gick så bra. Nervositeten slog igenom och det kändes som jag upprepade mig själv.

Efteråt var jag helt slut. Åkte tillbaka till Stockholm på kvällen eftersom jag skulle arbeta dagen därpå.

Som sagt, jag kände att: "...det där gick ju inte så bra...Jag får det säkert inte" (nu har ju Karin en tendens att vara alldeles förfärligt självkritisk...) Men veckan efter ringde de och hälsade mig välkommen till mitt nya jobb. Jag var i chock 2 veckor efter det. :)

Sen har det bara rullat på, med förlovning och förberedelser för flytt, samtidigt som jag vill göra ett bra avslut på mitt nuvarande arbete och hinna med så mycket det bara går. Fast det är ju ingen idé att börja med några stora projekt förstås.

Igår var min bror här och vi packade ner Rosental-porslin och kristallglas i banankartonger och baxade ner några gamla datorer jag hade på vinden som skulle slängas. Tungt som tusan (många trappsteg var det...) som tur var hade vi pirra.

Idag har jag fortsatt att packa böcker, vaser och blomkrukor. Elva banankartonger och jag har inte ens tömt hälften av lägenheten... Det tar sån tid! Och jag har så mycket prylar! Uähh!

Jag har i alla fall tre veckor på mig innan jag flyttar och lägenheten kommer jag inte hyra ut förrän till jul eller till årsskiftet. Så egentligen är det ingen panik, jag blir bara otålig och frustrerad.


Egentligen är allting jättebra. Det är bara det att, det är stora saker på gång och jag hinner inte riktigt med och känner mig stressad.


Nu ska jag kolla på film, om jag kan se något för alla flyttkartonger... ;)


/KarinC

2 kommentarer:

Rebeccas.se sa...

Det måste vara en spännande tid för dig trots allt som måste göras! Tänk dig, du gör en helvändning och får ett helt nytt liv! Det tycker jag låter jättespännande! :)

Kramar

Kahlo sa...

You gonna do just fine, kiddo!
kram