söndag 10 oktober 2010

Ibland blir det inte som man tänkt sig


Jag har tömt nästan hela bokhyllan, bara lite kurslitteratur och lite prylar kvar. Vi hade tänkt att ha en intensiv packhelg L och jag och dessutom var vi bjudna på födelsedagsfika på lördagseftermiddagen.

Men så blev icke fallet..

Jo då, L var på väg på lördagsmorgonen, vi hade planerat så att han skulle vara här ungefär vid 10.00-10.30. Han ringde först för att han blev försenad på olika sätt, en kollega till L glömde isterband som vi hade lovat ge till några personer på födelsedagsfikat och så fick han åka in en extra sväng till Västervik för det. När han var strax om Norrköping ringde han igen, då var klockan 10.45.

Bilen krånglade. Han var tvungen att vända och hitta en bilmekaniker som kunde lokalisera vad det var för fel. Jag kan ingenting om bilar men det var någon slang som var trasig och det kom luft i stället för bensin typ.. Så om han körde och inte stannade någonstans på vägen kunde han klara sig utan att få motorhaveri.

Så han fick vända om igen. Snopet. :(

Biljävel.

Jag packade sista bananlådan själv och åkte på födelsedagsfikat själv. Det var jättetrevligt. Jag hade inte ätit på sen frukost och klockan var 15.00. Jag åt mig mätt på paj och kaffe. Det går ju det med. Sen blev jag och några till uppbjudna till lägenheten där vi tittade på foton från J och S bröllopsresa och jag var ju lite hungrig så jag fick ost och kex. Champagne och vin blev det också.

Det blev rätt sent.

I alla fall. Det blev så att L lånande en Rover från en kompis och kom upp vid 10.30-tiden idag för att lasta bilen full med grejer. Han hade med sig flyttkartonger så att jag kan packa själv. Kruxet är att han inte kan vara här eftersom jag har katt och han är kattallergiker. Han fick bära och jag får packa.

Vi käkade lunch vid 12 och sen åkte han tillbaka hem med bilen full med mina grejer. ara flyttkartonger än så länge, inga möbler. Det blir nästa helg. Håll tummarna för att bilen eller något annat inte händer då!

Det ordnade sig ju, vi blev besvikna men det är ju bara att gilla läget liksom.


KarinC

Inga kommentarer: