söndag 24 oktober 2010

Installation eller första dagen i nya hemmet



Nu har jag installerat mig i mitt nya hem. Flytten igår gick jättebra. Både LG och jag var oroliga hur kattan skulle trivas i sitt nya hem/rum men det verkar som hon trivs. Hon har ätit, druckit vatten, använt sin låda och nosat och sniffat runt. Hon var ute en sväng på balkongen men gick snabbt in igen eftersom det regnade så mycket.

Nu sitter hon bakom datorn på skrivbordet och tittar ut genom fönstret. Det är mycket nytt att titta på. Fåglar, vatten som droppar från träden, hästar och en och annan hund.

Jag har gjort lite mysigt i hennes rum med samma matta jag hade i köket i Stockholm, en fältsäng med hästens-lakan (fint ska ré va ;). Naturligtvis har hon sina favoritleksaker här också.

LG har åkt iväg med hunden som ska till sin andra matte söderut. Jag pysslar och för en stund sen åkte min bonuspappas barnbarn och hennes mamma härifrån. Hon är 9 år och ska börja spela saxofon så hon får låna min. Jag har ju inte tutat i den på evigheter och det är roligt att den kommer till användning.

Nu är jag rätt trött och seg, har lust att slagga i vår nya soffa på övervåningen. :)

I morgon är första dagen på nya jobbet och det ska bli spännande och roligt. Vi kommer åka till Kalmar har jag fått veta.
Nu, vila litta...

Over and Out.


/K

Inga kommentarer: