fredag 12 november 2010

Livet på landet

Jag jobbar min tredje vecka och blir mer och mer varm i kläderna. I egenskap av länsarkivarie och samordnare för Arkivens dag ska jag i morgon besöka två arkiv i länet. Det blir till att åka runt lite men jag har ju privatchaufför. ;) LG ställer upp så här innan jag skaffat körkort.

Arkivens dag uppmärksammas på 6 platser i länet och det är 8 stycken arkivinstitutioner och föreningar som har öppet hus i morgon.


I veckan har jag både bokfört, skrivit styrelseprotokoll och kontaktat media pga. Arkivens dag i morgon. Det verkar i alla fall som en del har hörsammat mig för en av de tidningar jag kontaktade hade en liten notis i sin tidningen om Arkivens dag och vad som händer i morgon på i alla fall en plats.

Nu sitter jag här hos katten, lyssnar på Spotify med ett glas vin. Snart är maten klar, LG huserar i köket och jag sitter här och softar.... Kan inte bli så mycket bättre än så. ;)

I morgon ska jag träffa pappa också, mellan två arkiv. Haha.

Len ligger i sin transportbur, kanske har hon tröttnat på mig nu, för jag har spelat ganska högt här och både sjungit och dansat (såå bra att bo i hus ;).


Ah, nu är maten klar!


/K

Inga kommentarer: