måndag 23 april 2007

Gospel i Västerås och annat mindre trevligt


Intensiv helg med gospel, gospel och ännu mer gospel!

På lördagsmorgonen klockan 10.00 bar det iväg med abbonerad buss till Västerås. Vi var inbjudna till Frälsningsarmén där och deras kör och på kvällen skulle vi ha gemensam konsert.

Roligt! Vi övade hela dagen tillsammans och hade sen konsert kl 18.00. Inte så mycket folk tyvärr men vi sjöng av hjärtans lust i alla fall. Vi sålde 11 av våra nya cd-isar. Jag köpte 2 stycken av de äldre skivorna som "Source of Joy" gett ut. Jag har lyssnat på dem här hela dagen.

Jag har varit hemma från jobbet idag... trist.

Jag blev sjuk natten till söndagen. Märkte ingenting under hela kördagen, inte på bussen upp till Stockholm heller. Var lite trött men det var inte så konstigt. Att sjunga gospel kan vara som värsta träningspasset. Jag blev aldelles svettig.

Åkte hem till U som mötte mig vid stationen runt klockan 23.00. Sen mitt i natten vaknade jag av kramp i magen, illamående och sen blev det bara värre och värre. Jag ska bespara er detaljerna men maginfluensa är inte att leka med. Jag låg i sängen/på badrumsgolvet hela söndagen. Framåt eftermiddagen kände jag mig någolunda i form så jag i alla fall kunde ta mig hem. Det gick på något sätt. Fråga mig inte hur, men alla tågen kom som de skulle (det är några byten på vägen).

Jag åt ingeting, det gick inte att få i sig någonting. Så småningom lyckades jag i alla fall få i mig lite vatten.

Så idag är jag sjukskriven, mår mycket bättre men har inte ätit mycket idag heller. 3 hårda tunnbröd, te med honung och vatten.

Hungern börjar komma tillbaka och som min käre far sa:

"Hunger, det är ett gott tecken".

Nu ska jag lägga mig i sängen igen. Eller kanske äta en knäckis till.

Återkommer!


/K

Inga kommentarer: