fredag 20 april 2007

Brandskydd och Afterwork


Idag vet jag inte vad jag gjort.... Känns inte som jag gjort mycket alls, dagen har gått. Konstigt, eftersom hela veckan annars har varit vansinnigt tröög och lång! Men nu är det helg i alla fall och jag har nästan alldeles nyss kommit hem!

På förmiddagen hade vi brandskyddsutbildning och det var nyttigt och vi ska ju kunna det, hur bransläckare fungerar och var utrymningsvägarna finns. Vi var 15 stycken som gick ut på baksidan av arkivet i blåsten. Jag hade utrustat mig med vantar, mössa och halsduk och det ångrar jag inte one bit! =)

Det kändes verkligen som att vara tillbaka i skolan då ingen ville vara först, då alla var rädda att göra bort sig. Osäkerheten kom ut genom öronen eller kanske andedräkten. Jag fick pröva på att släcka eld med brandfilt på en docka och släcka en brand med kolsyrasläckare och sen med pulversläckare. Jag råkade trycka av pulversläckaren en gång extra, en lite explosition sådär.... hm.

Och sen var det lunch.

Eftermiddagen tillbringade jag med att leka vuxen. Herre jösses, det känns verkligen så ibland. Skrev arbetsdokument, tog kopior på ditten och datten och ibland gick jag ut i korridoren och drack vatten.

Och så var klockan 16.20 och det var aferworkpub med kollegorna. Trevligt faktiskt men jag bröt redan klockan 19.00. Väldigt tidigt för att vara mig. Jag brukar alltid vara bland de sista, jag dricker fortast men inte mest. Jag var inte förståndig, inte vidare värst. Inte som jag är nu. Alltså skulle jag inte upp i morgon bitti så skulle jag nog stannat kvar lite till men i morgon ska jag med kören åka till Västerås och ha konsert på kvällen.

Oj nu ringde U, vi ska fika lite.

Vaff blev det sådär för nu då? Mupptext! jag vill väl inter ha något jäkla xhtml i texten heller! Även om det ju inte syns på bloggen sen.

Varför kan det inte vara som vanligt för!!!Uähhh!

/K

Inga kommentarer: