onsdag 26 september 2007

Övermod


Men jag skulle ju bara gå och handla... tänk att man kan bli så trött av att gå och handla. Det är konstigt. Fast kanske inte ändå, när sjukdom bestigit kroppen och jag har febrat i flera dagar.

Okej, jag glömde kanske nämna... jag gick till den lokale skomakaren och lät honom klacka om mina snygga svarta stövlar och visst ja, efter det så gick jag den långa vägen till affären längst bort på paradgatan. Pratade med folket där, tittade på fina smycken och svettades.

Jag frågade: "Är det inte väldigt varmt här inne? Jag svettas så förskräckligt".

Hon tittade på mig och skakade på huvudet. Så kände jag att det kanske var dags att gå hemåt ändå. Fast jag hade ju inte handlat än.

Jodå, handlingen blev av och klockan 15 skulle jag hämta upp stövlarna. Skulle ju bara äta och vila innan.

Så helt "fit for fight" är jag inte än. Kanske inte så konstigt.

Men snart så...


/K

Inga kommentarer: