torsdag 27 september 2007

Livet är


Har ni träffat på de där små korten, tändsticksaskarna, bokmärkena och en massa annat med tänkvärda, uppmuntrande ord fulla av insikt och visdom?

Nyförvärvet är plånbokskompisar dvs små kort med fina bilder och tänkvärda betraktelser att ha i plånboken, bara för att påminna dig, om livet antar jag. De hjälper mig i min vardag. Du kan hitta dem på webbsidan: (annars lär du säkert stöta på dem i en butik nära dig) Kreativ-Insikt.

Jag stötte på dem första gången i min hemstad för några år sedan och blev väldigt berörd. Det var två kylskåpsmagnet den ena med orden:

lyssna noga
livet är




mycket mer



Den andra med orden:



Du VET








Smaka på dem, orden.


Grässtrået
med sina daggdroppar.
Det stora i det lilla.

Trädet som står i blom, bladen som vajar i vinden.

Är det inte hisnande?






/KarinC

Inga kommentarer: