torsdag 6 september 2007

Tidsoptimist! Javisst!


Idag har det varit en sjukt hektisk dag, det har verkligen gått i ett och jag har kommit försent till varje möte... vilket är mindre roligt. Jag är verkligen tidsoptimist. Och det är INTE till min fördel.


Visst jag gick upp i tid, hade till och med sovmorgon eftersom enheterna skulle ha planeringsdag på Kungsholmen idag. Fikat började 08.30. Det hinner jag lätt, tänkte jag. Och jag struntar i att äta frukost för det får jag ju ändå där. Fast, jag kanske ska stoppa i mig lite Kefir med bananer eftersom jag är så jävulusiskt hungrig?

Tog tuben och bussen som sniglade sig fram och kryssade mellan vägarbeten och andra bilar, bussar och lastbilar som ville fram samtidigt.

08.50 sprang jag in på stället och en lagom sur chef stod i dörren "Chop, chop!". Nej, jag var inte sist men alla hade i princip kommit och ingen fralla och kaffe fick jag heller fastän det var 10 minuter kvar. Var rätt hungrig eftersom jag druckigt dåligt innan också.

Dagen avlöpte bra, lunchen var god fast vi stressade oss igenom den också. Och eftersom servitörerna bara hade 30 minuter på sig och vi redan var 10 minuter försenade slängde de fram maten och tog ut tallriken igen innan vi hade tuggat färdigt. Hepp!

Kaffet tog de in tidigt och hon som satt längst ner vid vårt bord fick bara en halv kopp kaffe för det tog slut. Men då var alla servitörer puts väck eftersom det andra sällskapet kommit i rummet tvärsöver.

Så var det med det.

Eftermiddagen var intressant men extern föreläsare och vi slutade till och med 20 minuter innan utsatt tid!

Och Karin hade all tid i världen. NOT! Hur jag lyckades komma 10 minuter till optikern är ett mysterium (eller inte). Jag ringde till dem i alla fall och det var ingen fara så men klart det kändes lite dumt.

Träffade E och vi skulle åka till kebabstället på Hornsgatan hade vi bestämt. Vi kom dit 18.15 och kören börjar 18.30. Jamen jättebra alltså. Hasta i sig maten på en kvart. Finfint. Jag åt inte ens upp hälften eftersom jag blev så stressad. Men i tid hann vi!

Kul att sjunga men jag var trött och lätt speedad av stress, för lite mat och trötthet.

I morgon är det fredag igen och det är skönt!


/K

Inga kommentarer: