lördag 22 september 2007

Konsten att skriva en klatchig rubrik


Läste Metro som hade lite tips om hur man får folk att börja läsa bloggen.

1. Signa upp dig på bloggportaler, ju fler desto bättre

2. Skriv ett lagom långt/kort inlägg med intressant innehåll (vad det nu är)

3. Rubriken - A och O eftersom (det är den som lockar läsare)

4. Ljug inte

Det fanns exempel på vad som avr en "dålig" rubrik respektive en bra sådan.

Te x som rubriken Jag är ledsen nedan, ja det är ett exempel på en dåålig rubrik. Ingen vill väl läsa att Karin är ledsen och vem är inte det ibland?

En bra rubrik då, vad är det?

Kanske något sånt här "KarinC, chockad av beskedet" =)

Jag har gjort samtliga fel för att få så få läsare som möjligt. Alltså:

1. Jag är bara signad på 2 bloggportaler...

2. Antingen skriver jag för långa inlägg så ingen orkar läsa eller kort med ingen eller obefintlig information, kan bli en aning kryptiskt ibland.

3. Rubrikerna var det ja...

4. Jag har ljugit. För några inlägg sedan skrev jag i rubriken att bloggen innehöll sex, vilket den inte gör. Inte så mycket i alla fall. Det var ett experiment för att se om det var det som gjorde så jag skulle få fler som läser. Om sexet avgjorde om orden bröst och sex hade någon ehhh...effekt.

Det funkade inte.

Nu är ni bara några stycken kvar. Min gamla blogg har fler läsare, och den uppdateras inte eftersom jag inte kommer in i den längre.


Japp. Så var det med det.

/K

Inga kommentarer: