söndag 26 augusti 2007

Yes, I did it!


Jag har sprungit Tjejmilen! Och jag är jättenöjd och stolt över mig själv! =D

Mycket mycket folk var det, över 22 000 kvinnor som sprang/joggade/lunkade och gick. J och jag skulle starta i grupp 7 hade vi bestämt men det blev inte så av någon anledning som vi inte riktigt förstod. Vi hamnade i sista gruppen eftersom personen som ropade upp de olika grupperna skrek fel så när vi stod i fållan för grupp sju skrek tjejen "Och här kommer grupp 7 och grupp 8, kom igen då!" Då blev det oroligt och vi var flera stycken som bröt oss ur fållan och började gå... genast som utskjutna ur kanoner kom det 1, 2 , 3, 4 , 5 funktionärer utrusande och skrek "Backa, backa! Tillbaka!" Alla vi som stod där trodde vi var i grupp 7. Vi hade hört oss för innan för att försäkra oss om att vi stod rätt men det räckte tydligen inte. Vi började gå mot startlinjen och funktionärerna bildade kedja för att lugna 3000 uppretade kvinnor. Haha! Jag var skitirriterad och skrek: "Anarki!"

Jaja, vi kom iväg tillslut i alla fall och det kändes riktigt bra. Vi varvade med att springa/jogga och att promenera i rask takt. Ungefär vid Rosendahl trädgård började jag springa non stop mot mål. Då var det kanske 3 km kvar att springa och jag sprang hela den vägen!

Det var underbart att komma i mål och medaljen hänger här framför mig i vardagsrummet, naturligtvis har jag hängt upp den på väggen tillsammans med min tidigare medalj från Vårruset.

Jag ska springa nästa Tjejmil 2008. Och då ska jag ha en bättre tid och jag ska starta i grupp 5 (då kanske jag hamnar i grupp 6)...



/K

Inga kommentarer: