fredag 24 augusti 2007

Marängmiss


Jag var på möhippa igår på Helenes krog på Hantverkargatan, Kungsholmen... Maten var väl okej, men jag förväntar mig (bra) service när jag går ut och äter men den var under all kritik.

Servitriserna skrek över hela lokalen: En Texas meny! Vem ska ha en TEXAS MENY!" Okej att det är bra att de meddelar att nu kommer maten, men jag vill inte veta vad Sune i andra änden av lokalen ska äta!

Ingen kom och frågade om vi ville se efterrättmenyn... brukar de inte göra det? Eller ska man vara tvungen att veva med armarna för att få någon som helst reaktion?

2 av oss beställde marängswiss och det kom in som det skulle men... det var något som fattades... vad då? Jamen marängen! De hade glömt marängen! Själva stommen i efterrätten!

Okeej, vi sa till och servitrisen sa: "Oj då, då har han glömt det". Strax kom hon in med tallrikarna där de bara hade hällt upp marängen. Jag häpnade och "Men ska de inte få 2 NYA tallrikar?" frågade jag.

Ingen reaktion.

Överhuvudtaget var det hafsigt serverat. De liksom slängde ut tallrikarna på bordet.

Det blev ingen dricks från mig i alla fall (de andra gav konstigt nog...) och inte tänker jag gå dit igen heller.

Åh tack, nu känns det genast bättre när jag fått ur mig allt det där =)


Annars var det en intressant kväll. De hade spökat ut henne ordentligt, miss S i rosa boa, silverperuk och hjärtformade glitterglasögon. Vi var 10 stycken tjejer runt bordet och jag kände en person (J) eller jag menar två eftersom jag känner miss S som ska gifta sig nästa vecka.


/K

Inga kommentarer: