måndag 1 september 2008

Stolt


Jag gjorde det!

Sprang hela vägen!

Ända in i mål!


Igår var det dags för Tjejmilen. Så roligt att det blev av och jag är jätte jättenöjd med min prestation. Jag sprang 7 minuter bättre än förra året. OCH jag sprang hela vägen.

De första kilometrarna gick ganska lätt, jag sprang inte snabbt eftersom jag ville orka ända fram. Det var när jag passerat 7 km efter en timme som det började bli jobbigt. Hela tiden hörde jag mantrat i huvudet "Stanna inte, fortsätt springa, stanna inte fortsätt springa". Samtidigt som jag tänkte att:

"Oj nu är det bara tre km kvar! Snart framme!"

Det var jättefint så grönt så grönt på Djurgården, jag fick en nästan tropiskt känsla vid Djurgårdskanalen. "Var är krolodilerna?"

Kämpade mig över Djurgårdsbron och då är det ju bara en km kvar... men jag lovar, den km var jobbigare än alla de 9 km tillsammans! Det tog liksom aldrig slut och mina ben var stumma och vänstra sidans höft/led gjorde ont. Det gick inte fort. Och det var på ren och skär vilja som jag orkade fortsättta.

Men jag gjorde ju det!
Fortsatte!

Sluttid: 1 tim 21 min.

Jag är helnöjd

/K

1 kommentar:

Anna sa...

Härligt Karin!
Grattis till dina 81 minutrar.
Anna