lördag 6 september 2008

Tur i oturen



Jag hade köpt lunch på och en Chai-latte på ett café på Kungsgatan. Med påsen i ena handen och latten i den andra stegade jag upp för trappan. Plötsligt trampar jag fel och faller handlöst framåt. Påsen med salladen far iväg och latten spills ut. Jag står på alla fyra en stund och känner efter om jag slog mig. En kvinna kommer fram och undrar hur det gick. Jag är omtumlad och chockad. Det gick så snabbt. Som tur var landade jag på avsatsen och jag fick bara lite ont i handen och ena foten.

Latten för 30 kr gick till spillo, jag hann inte ens smaka på den... men som sagt det kunde gått värre. Jag kunde slagit huvudet i stentrappan, jag kunde fallit bakåt i stället för framåt. Jag kunde brutit armar och ben.

Och
Jag kom undan med blotta förskräckelsen.


/K

Inga kommentarer: