onsdag 17 september 2008

Extreme 15 km


Terränglöpning tävling i Ursvik 15 km. Det gick trögt de första km då jag undrade vad jag egentligen gett mig in på...

Banan var extrem med branta backar, stenar och rötter.

Det var första gången jag sprang 15 km och första gången jag sprang terräng.

Efter hand gick det något bättre, jag gick uppför backarna och sprang resten.

Fick ont i benen, speciellt det vänstra lårets muskelfäste smärtade men jag kämpade mig igenom.

Fick oanande krafter vid upploppet då jag spurtade i mål. Jag sprang på över 2 timmar men jag kom i mål i alla fall och det är det som räknas.

De andra löparna var extremer och det var säkert inte första gången de sprang terränglöpning. Jag är en glad amatör, den enda amatören där. Han som vann hela tävlingen sprang 15 km på 53 minuter. Det är bra. Fast han har säkert hårdtränat, det har inte jag. Men nästa gång... då tar jag honom! ;)

/K

Inga kommentarer: