måndag 19 maj 2008

Modellstyling



Värsta draget i helgen! Med träning, modellfotografering med styling, och utgång på kvällen.

J och jag kom till "The Studio" nära Stureplan kl eftermiddag. Vi fick vänta, vänta och vänta lite till till sist var det vi som skulle sminkas inför fotograferingen med tre klädombyten man själv hade med sig.

Jag hade väntat mig att bli lite ompysslad vid sminkningen men det hela gick på tre sekunder och så var man klar. Visst blev det bra men jag blev rätt stressad, är inte van vid att någon borstar min hud sådär hårt. Vanligtvis gör jag det själv. Lite otäckt var det vid ögonsminkningen. Hon var snabb och jag hann inte med, var tvungen att be henne ta det lite lugnt så jag fick någon chans att blinka.

Sen var det ytterligare väntan... men den som väntar tillräckligt länge... FÅR TRÄSMAK! Nej då, fotograferingen i sig var värd all väntan och många av fotona blev riktigt, riktigt bra.

J och jag tog några gemensamma bilder och då var vi rätt trötta och flamsiga och hade massa hyss för oss.

Måste ge en eloge för fotografen som var jättebra bra och väldigt positiv! Det är viktigt!

"Ja jättebra! [klick] Snyggt! Håll posen, så där! [klick, klick] Bra!"

Bild: Copyright © K.C.L 2008


/K

Inga kommentarer: