söndag 15 mars 2009

Melodifest


Okej, vad tyckte ni nu då?
Vann rätt låt?
Röstade ni taktiskt eller med hjärtat?

På Facebook skrev jag:

"Sämsta låten med gaphalsen vann. Helt otippat! := Men den kanske går hem i öststaterna...."

"Vem som helst hade fått vinna anser jag, utom gaphalsen (och Emilia som fortfarande inte kan sjunga). Tyvärr blev det ju den jag irriterade mig mest på... suck."

Och det sammanfattar ganska väl vad jag tycker. Visst var det spännande när rösterna räknades in., det var nog fler som bet på naglarna än jag. Måns Zelmelöv till exempel. Stackaren, så nära att vinna och så... poff! Borta!

Men skrällen var nog ändå Caroline af Ugglas som kom på 2:a plats. Det trodde jag inte. Men jag trodde inte heller att jag efter många lyssningar på låten skulle börja tycka att den är ganska bra. Men det tycker jag.


Egentligen tycker jag nog låten "Tingeling Tingeling" var bäst! :)

"Tingeling tingeling / Oh oh, jag ber dig min älskling / Lägg av med ditt slingeling."

/K

Inga kommentarer: