söndag 21 december 2008

Influensa mini


Jag fick någon konstig sjuka i torsdags och var tvungen att gå hem under eftermiddagen. Tyvärr var det avslutningsfest för avdelningen som jag jobbar på och den missade jag. Jag missade god mat och julklappen. Men som jag mådde hade jag inget val, jag var tvungen att åka hem.

Utanför tänkte jag: "Det här går inte, jag måste gå klarar inte av att åka tunnelana just nu". Jag gick till Centralen tog tunnelbanan, hann till Slussen innan illamåendet slog till.
JAG MÅSTE AV, NU!

Promenad till Zinkensdamm där jag tog bussen, sen tunnelbana igen. Resan tog en timme.

Feber, huvudvärk mördande huvudvärk och illamående.
Dagen efter var jag trött men hade ingen feber. För säkerhets skull var jag hemma fredagen och har hållit mig hemma hela helgen. Har knappt gått utanför dörren.

Vad gör man när man är sjuk?

Sover
Dricker vatten
Börjar läsa en bra bok
Surfar
Tittar på TV
Äter - väldigt lite

/K

Inga kommentarer: