lördag 28 december 2013

Lätta på trycket

Jag kan inte sova. 
Både hundar och man sover gott, men inte jag. Jag har legat vaken och grubblat. 
Eller snarare - efter skön julledighet hinner allt ifatt mig. Igen.
Det kommer bli förändringar på jobbfronten nästa år och jag vet inte hur jag ska hantera det. Det går inte förrän jag är där. Osäkerheten är värst, att inte veta hur det kommer bli. 

Annars har det varit skönt att vara ledig. Förkylningen några dagar innan julafton hann ge med sig men det blev två dagars sjukskrivning innan jul. Jag orkade inte riktigt ända fram. 
Jullunch med svärmor m.fl. På julafton, sen skönt häng i nya huset med mannen och hundar. 
Varm brasa, en god bok. Tystnad. 
Bästa julen på länge. För första gången sov vi i huset och det var så mysigt. Men nu blir det ingen mer övernattning förrän vi bor där - när det är färdigt. 

Over and out
KarinC


Inga kommentarer: