söndag 24 maj 2009

Centralbad och bio


I fredags var jag på Centralbadet i Stockholm. Jag hade fått en valfri massage av U i julkapp och passade på att nyttja den. Jag valde Hot Stonemassage där jag blev masserad med varma stenar.

Jag kom dit ca 15 minuter innan behandlingen, betalade extra för bad (150 kr). Tänkte först skippa det men kom på andra tankar. Nu när jag ändå unnar mig massage, varför inte passa på och bada lite också? Det gäller att passa på!

Jag blev visad in i Centralbadets inre regioner där jag aldrig varit förut. Klassiskt Japaninspirerat, mycket smakfullt.

Jag lade mig på mage på britsen och blev inoljad på ryggen för att sedan bli masserad med varma stenar. Tyckte först att det var något för varmt men kroppen vande sig snart och sen var det bara jätteskönt.
Varmt och rofyllt.

Kände mig som pånyttfödd efteråt.

Simmade några varv runt bassängen, badade i saltvattentemererade bassängen och bubblade i poolen.

Sen - lunch i Kungshallen och "to mutch shopping". ;)
Köpte solklänning, en fin (och dyr) silkesblus och till sist en bikini för sommaren.

Klockan 15.10 var det dags för bio med mamma, Sven och Svens barnbarn. Filmen var "Natt på museet 2". Filmen var sådär - dvs inte bra alls. Dessutom var den ju dubbad till svenska vilket var ytterligare ett irritationsmoment. Men jag somnade ju någonstans mitt i så... jag kanske inte missade så mycket i alla fall. Dagen avslutades med pizza hemma hos mamma och Sven.

Verkligen en heldag!

/K

Inga kommentarer: