tisdag 29 april 2008

Vart tog minneskortet vägen?


Ibland undrar jag...över mig själv...
Ända sen Salzburg har mitt kameraminneskort strulat. Trodde jag. Det gick bara att ta ca 30 kort innan kameran lämnade ett ilsket meddelande att minnet var slut. Så jag raderade en del kort... minskade ner storleken och kunde ta 30 kort till.

På torsdag åker jag till London och jag bara måste ha en fungerande kamera! Det var ju nåt jävla vajsing på minneskortet! Och det kostade ju faktiskt 500 spänn! Så, jag gick till Teknikmagasinet där kortet var inhandlat.

Jag berättar om mitt problem och visar.

Kolla här! Internminnet slut!

Killen bakom disken tar ut kortet och ser att det inte sitter i. Han klickar i det lilla kortet i det stora och vips!

"Bilderna är borta! Var är mina bilder?" frågar jag.

Det visar sig att jag har under hela denna tid - från februari och fram till nu använt mig av internminnet - kamerans egna minne och inte alls av minnet från kortet!

Aha Eureka! I got it!

Ja problemet löst allting gott och jag skrattade hela vägen hem. Jo men faktiskt, jag gjorde det.

/K

Inga kommentarer: