tisdag 22 januari 2008

Jobb


Nu är det klappat och klart!
Den 3:e mars börjar jag nytt jobb!

Jag fick ett mail igår kväll, hastigt och lustigt. (är det inte konstigt att skicka mail och säga att någon har fått arbete?...brukar man inte ringa?) Jag gick in på mailen strax innan jag skulle gå och sova bara f'ratt. Och där var ett mail från dem. Han skrev att allt var i sin ordning med det formella och att jag var välkommen den 3:e mars. Lönen är si och så. Inga diskussioner alls. Anställningen är till årskiftet och jag ska ordna och förteckna arkiv, ungefär det jag gör nu.

Jag får lov att smälta detta nu, för jag kan inte riktigt ta in det. Jag känner inte det där: YES! Som jag skulle vilja.

Min pappa kommenterade att jag lät som "Äh, det är väl inget märkvärdigt" eller "Jaja, whatever", typ. Fast det är det. Jag har fått jobbet jag sökte. Jag slipper gå arbetslös!

Varför är jag då inte glad?

/K

Inga kommentarer: