måndag 10 december 2007

Karin är känslig för sjö


Nu fullständigt exploderar inläggen här på bloggen. Har inte skrivit så här mycket på öh, ett halvår?

För två veckor sen var jag och Mr Man på 24-timmarskryssning till Åbo. Amen vad var det nu jag skulle skriva...? Nu fick jag hjärnsläpp.

Det var kul öhh, julbordet var ok. Ehh folk var fulla och gjorde bort sig. Tell me something new. Julshowen var sådär lagom medioker men så satt vi inte så vi såg någonting heller. Jo föresten, det var speglar i taket och jag såg någon trikå här och någon annan kjol där. Fast jag hörde ju och det räckte. Men när Gladys de Pilar uppträdde gick vi ner och jazzade. Fast hon sjöng bara i 30 minuter. Memn vad skulle vi vänta oss? Det är ju Finlandsbåt vi snackar om. Vin och drinkar blev det i alla fall. Och disco. Mr Man dansade. Första gången vi dansat ihop! Äntligen! Vi har ju bara varit tillsammans ett drygt år! ;)

Helt klart en lyckad tillställning! Dagen efter blev det massage och bad i bubbelpoolen. Tyvärr var vi inte där samtidigt. Vi missade varann av olika anledningar. Jag kände mig lite lätt obekväm när jag skulle klämma mig ner i bubbelpoolen tillsammans med 5 killar.

Jag sa: Nu får ni flytta på er för jag ska ner här meddelade jag. De brydde sig inte nämnvärt. Men visst makade de lite på sig. Fast sen när det kom ytterligare 3 stycken grabbs tyckte jag det blev väl trångt och gick upp. Mr Man satt och väntade på mig vid baren.

Under lördagseftermiddagen blev det rätt sjöigt och jag mådde inte riktigt bra. Mr Man kände ingenting men jag är lite känslig för sjö. Flaskorna i taxfreeshopen skallrade och jag gick med en sjömans rullande gång även när jag kom iland, i hällande regn..

Nu är klockan mycket, Nobelfesten pågår för fullt och jag ska gå och lägga mig. fast först har jag en del saker att göra. Som att diska, ta bort handdukar o. dyl i badrummet för i morgon någon gång mellan 07.20 och 16.30 kommer sotaren.

Okej, nu säger jag godernatter för i dager...

/K

Inga kommentarer: