fredag 28 december 2007

Julvarehär!


Så var julen över för denna gång. Rätt skönt även om det ju var bra hos pappa. Firade julen hos släkten i byn utanför, en 8-9 personer var vi allt som allt.

God mat och en del dryck på sedvanligt vis med nubbe, mumma och snapsvisor. Klapparna gav väl annat att önska, kanske är det så när man blir stor... att julklapparna bara blir sämre och sämre. Mera opersonliga klappar än i år har jag nog inte fått. Någonsin. Nu låter det som jag är otacksam och inte alls nöjd med et jag fick. det låter som jag tycker att julen bara handlar om julklappar och så är det inte. Julen handlar ju om familjen! Och jesus. ;) Jo men det gör ju det. Han föddes ju då! fast jag får lov att säga att jag blev besviken i år. Fick ingenting som jag direkt blev glad för. Det var ingen personlig tanke bakom några av presenterna.

En almenacka, en krok, ett diskställ, en bok om löpning, en karaff (jo den var fin), ett par örhängen (okej då, de var fina), 4 stycken ljus, en liten flaska Martini (alltid bra att ha, speciellt till nyåret). En bränd cd-skiva om farmor och farfar (tyvärr fungerar den inte... fast det var en rolig present).

Jaja, kanske var det inte så dåliga saker och jag hade ju svårt att informera de mina om vad jag ville ha så det ligger väl på mig också. Fast jag hade hoppats på något mer romatiskt från Mr Man än ett diskställ (även om jag ju faktiskt behövde det).

Nu är i alla fall julen över och det är rätt skönt på något sätt.

/K

Inga kommentarer: