måndag 5 mars 2012

Blogghackers - en styggelse!

När jag skrivit mitt förra inlägg och kollade på nätet såg jag till min förskräckelse att Någon eller Något - ( och denna Någon är Inte jag) lagt till reklamlänkar till vissa ord i mina två senaste inlägg.

Ord som dam, kvinna, vänner och naturligtvis var ord som skapat en länk till reklam för både dejtingtjänst och utbildningssida.

Om detta sker i detta inlägg så är det inte jag som gjort det. Jag väljer själv vilka länkar jag lägger till och väljer jag att ha reklam på min blogg, kommer det inte att vara till någon av de länkarna som visades.

Dessvärre tror jag att jag vet vad det kommer ifrån... Tidigare ikväll,  i samband med mitt inlägg kollade jag statistiken och klickade då på en länk. Upp kom reklam, inget obskyrt eller något sådant. Jag hann inte riktigt se eftersom jag klickade bort det å det snaraste. Ja jag kanske får skylla mig själv men jag inbillar mig att det kan hända vem som helst, jag menar det är så lätt gjort... Och det är väl det som de vet och utnyttjar.

Vet någon vad jag kan göra om denna Någon fortsätter lägga in medveten reklam på vissa ord i mina inlägg?

Jag testar att publicera detta och ber till en högre makt att jag lyckats ta bort det.
Amen.


/K

Inga kommentarer: