tisdag 12 januari 2010

Nytt år, nya tider

Nu är det nytt år och och nya inlägg kommer, om än kanske något sporadiskt.

Helgerna har varit jättebra, jag har varit i Småland hos älsklingen och det var härligt. Både lugnt och skönt med promenader, utflykter, middagar och fika hos svärföräldrar. Vi hade ändå egen tid, mystid för oss själva.

I helgen kommer han hit, min älskling.

Jag är full av hopp inför framtiden och ser fram emot att dela den med älsklingen.

I dagarna fick jag veta att jag antagligen får förlängt på jobbet där jag arbetat sen december. Jag har fått ett muntligt löfte men jag får nog veta mer detaljer i slutet av veckan. Jag jobbar som arkivarie på en förvaltning och för tillfället gallrar jag och rensar personakter. Det har inte gjorts på säkert 30 år så det blir mycket papper, flera säckar per vecka.

Det är slitigt och ganska monotont eller så har jag bara fått in en rutin. :) Det går framåt, jag ser resultat. Det känns bra.

Mycket bra.


/K

Inga kommentarer: