söndag 5 april 2009

Arkivskadad


Jag är yrkesskadad!

Jag drömde om sortering av remisser. Papper, papper och ännu mer papper. Vaknade. Och så fort jag la huvudet på kudden igen och somnade/slumrade så drömde jag samma sak igen.

Jag känner mig stressad, kommer vi att hinna det här? det är knappt 2 månader kvar och en hel vecka kommer gå bort eftersom det är många helger och mellandagar. I vanliga fall skulle jag tycka det var toppen men nu tycker jag inte det. Jag ser bara tiden som rinner iväg och hur hårt jag än jobbar så... det är klart, med en projektkollega som kommer halv tio och går redan kl sexton, vad kan jag förvänta mig?

Visserligen har vi ju flex och jag kommer mellan 8.30 och 9.00 på morgonen men jag stannar också oftast kvar till klockan 18.00 eller senare.

Låter jag bitter?

Nej då inte alls, jag är bara... jävligt stressad och irriterad. Visst kan jag se min egen del i det, som inte säger ifrån tillräckligt och som tar på mig allt. Jag jobbar, han maskar (på min bekostnad).

Japp, så ser det ut på mitt jobb.

Livet suger just nu.

/K

Inga kommentarer: