torsdag 26 juni 2008

Mot Sherwoodskogen!


idag har det varit fullt upp, i alla fall i mitt huvud.

Min mentala förberedelse är konstant närvarande.
Jag andas Skottland!
Jag längtar och i morgon kväll bär det iväg.

Vi kommer fram till Glasgow kl 23.30 och förhoppningsvis så kan vi på något vis ta oss vidare till Edinborough annars får vi stanna kvar över natten, det är väl inte mer med det.

Jag har inte packat än men tänker mig att jag tar med mig kläder för lite mer omväxlande väderlek. det kan ju bli jättevarmt! I alla fall 20 grader! Det kan också bli råkallt och fuktigt.

Jag ska åka med J, mannen får stanna hemma och jobba medans jag tar semester. ;) Fast jag kommer jobba nästan hela juli.

J och jag ska vara i Edinborough, det är i alla fall där vi kommer ha vår bas men sen kommer vi åka runt lite är tanken. Vi vill gärna vandra lite i de skottska högländerna. Se Loch Ness. Åka båt på Loch Ness.

Jag har varit i Skottland förut men det är 20 år sen med far och syskon. Vi har släkt i Storbrittanien och några av dem bodde i Skottland fast det var för länge sen. Så jag har en skottsk klan jag kan kalla min =).

Jag räknar med att det blir en del öldrickande och kanske lite whiskey? Inte för att jag är någon whiskeykännare (det är ju en hel vetenskap) men på gamla dar har jag börjat tycka det är rätt gott.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om den skotska maten. de är mycket för inälvor om man ska smaka på riktig skotsk mat. Typ njurpaj och haggis som jag inte är riktig säker på vad det är för något egentligen.

Men vi har det vackra landskapet och män i kilt! ;) otroligt sexigt. Fler män borde klä sig i kilt abselut! Jajjamensan!

Okej okej, jag ska försöka besinna mig. Inte var det tänkt att det skulle handla om kiltar! Enbart?!

Fast det blir ändå en bild på en man i kilt. Jag valde mellan det och Haggis.

/K

Inga kommentarer: